HTML

atopia blog

leírom a betegséggel kapcsolatos tapasztalataimat, megfigyeléseimet és hogy hogyan próbálom enyhíteni az éppen aktuális tüneteket. Örülnék ha mások is megosztanák velem a megfigyeléseiket.

Friss topikok

  • nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: JA! férjem korpás hajára a Nisoral és az Aloe Vera First együttes használata volt jó.A First minde... (2010.02.10. 16:45) Atopiás dermatitis

Linkblog

Atopiás dermatitis

2010.02.08. 22:05 AtroBeDa

Kb. 8 éves lehettem, amikor kiderült hogy az addig ekcémának gondolt betegség neve atopiás dermotitisz. A testhajlatokban viszketett a bőröm, iszonyatos módon. Nem sokkal később, tüneti kezelésnek akkor még szteroidos injekciót kaptam, amit a testem 6-8 különböző pontjára beszúrva elolszlatva kaptam meg.  Kiegészítő kezelésként pedig szintén szteroidos kenőcsöt kaptam. A bőröm nagyon száraz volt, állandóan viszketett az arcom is, hámlott az orrom, a szemhéjam.. szörnyen festettem. Mint aki nem mosakszik reggelente. Aztán a nyakamon is megjelentek a viszkető foltok és vándoroltak a testemen, hol itt, hol ott bukkantak fel. Szégyelltem magam és nagyon szenvedtem. Később tovább romlott a helyzet. A karomon és a hátamon fehér foltok jelentek meg, amik először pirosak voltak és viszkettek, aztán elmúltak és a helyükön fehér foltok éktelenkedtek. Akkor kezdtem kamaszodni. Már nyáron nem mertem rövidujjúban lenni. Szégyelltem. Eltakartam.. soha nem barnultak le, vagy ha mégis, lehámlott és alatta fehér volt... Hosszúujjú len inget hordtam...az alatt nem volt olyan melgem és állandóan sírtam. Nem értettem miért kell nekem másnak lenni mint a többi embernek, nem tudtam tenni ellene semmit. Így ment ez éveken át. Minden nyáron a szégyenkezés, és a szörnyű izzadás... Néha elmentem 1-1 új orvoshoz, hátha tudnak segíteni, de semmi nem használt. Volt hogy fulladoztam a spray-től amit felírtak és nem mertem többé használni és a legtöbben szteroidot akartak adni, amitől elkezdtem félni. Így is már az a bajszos fajta lány voltam, aki azt is szégyellte és féltem a szteroidtól még rosszabb lesz. Így feladtam a kutatást. Csendesen szenvedtem és vártam a magam meg nem értettségével. Míg egy napon a tünetek súlyosbodtak. Az egész testem viszketni kezdett, őrjítő módon. A zuhany legforróbb fokozatát állítva engedtem a vizet magamra, mert a fájdalom már elviselhetőbb volt, mint a viszkető érzés. Alkohollal kentem magam, mert az is csípett és addig sem viszketett a gyűlölt testem legnagyobb érzékszerve. Végül a kezem is felrepedt és nedvedzeni kezdett. Fájt és viszketett egyszerre és már nem mentem sehova. Feküdtem munka után az ágyon egész nap és vártam a halált, hogy majd az megvált. Aztán anyukám észrevett egy kezelést az egyik újságban biorezonancia volt a neve. Elmentem, kezdetben erősödtek a tünetek, aztán enyhültek. De még ezelőtt kórházba kerültem a bőröm miatt. Vizsgáltak, de az állapotom nem változott. Fénykezelésre küldtek és jártam párhuzamosan a biorezonanciával. Végül magam sem tudom melyik használt, de ezt követően 2 évig egyetlen foltom sem volt. Most kiújultak és keresem a megoldást. A biorezonancia nagyon drága, fénykezelés meg 60 km-re van innen és minden nap kellene járni olyan időpontban amikor nekem dolgozni kell. ELkezdtem kutatni és következtetéseket levonni, hogy mi lehet velem....

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atopia.blog.hu/api/trackback/id/tr571740712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.08. 22:24:54

Gyerekeimnek ez a betegsége,sikerrel kezeltük őket.Milyen kenőcsöket használsz? Mellesleg mire vagy allergiás? Gyógyszert szedsz?tudom,sok a kérdés,de mi ezen már háromszor átmentünk.Három fiam van,mind a háromnak örökítettem,én vagyok a tünetmentes hordozó,ők,a gyengébb nem szenvedték meg.

AtroBeDa 2010.02.09. 07:05:12

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu:Köszönöm a hozzászólásodat ás az érdeklődést! Egyetlen kenőcs van ami jelenleg használ, vagyis amitől a kiütések másnapra elmúlnak,ezt ott tudom megvenni ahol a biorezonancia kezelést kaptam régebben, de az összetevőit nem árulják el, csak annyit mondanak, hogy kizárólg gyógynövényekből áll és korlátlan mennyiségben lehet használni. Ők egyébként gyógyszertárban kevertetik ki, szóval nincsen neve. (D-krém néven kell megrendelni)Egyre nehezebben lehet hozzájutni, mostanában várakozni kell, mert valamelyik alkotóeleme hiánycikk. Nekem jelenleg a legfőbbproblémát a fehér foltok jelentik, amik most már nem is viszketnek, egyszerűen csak megjelennek és nem múlnak el. Eddig a szteroidos krémeken kívűl használtam Protopikot, Elidelt. Az összes többi tartalmazta az elocom nevű kenőcsöt, amit hidrofillal kevertek ki nekem- de ez is szteroid tartalmú.

AtroBeDa 2010.02.09. 07:11:44

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: ja igen az allergia: háziporatka, macskaszőr, pázsitfűfélék.

AtroBeDa 2010.02.09. 19:38:15

bemásolom, amit írtál mert véletlenül egyesen kimoderáltam...
"Az elidel nem használt nálunk sem,a sterodok közül az elocomot használtuk sikeresebben.Viszont a fiúknak nincsenek fehér foltjaik,az összes tünet stimmel.
Az nem lehetséges hogy a fehér foltok gombás fertőzés következményei?És így kétféle bajod van egyszerre? Az alap egyébként a kén,ha módod van kénes fürdésre,hosszú ideig jót tesz.Próbáltad már?"

AtroBeDa 2010.02.09. 19:40:29

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Én is erre gondoltam, ezért a nizoral sampont használom most tusfürdőként, meg a kvarclámát de csak max 2 perce, mert az állítólag rövid távon hatásos. Gondolom az érzékeny bőrön könnyebben megtelepszenek a gombák. Kénes fürdés? Jól hangzik, de hogy jutok hozzá?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.09. 19:56:17

@AtroBeDa: Utána kérdezek neked,hogy lehet a legkönnyebben előállítani valami gyógyfürdőhöz hasonló arányú vizet,vagy milyen kénes valami létezik.Biztosan van valami olcsóbb szer is.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.09. 20:02:09

@AtroBeDa: nincs mit.Én átéltem,mikor a két éves kisfiam véresre vakarta a fejét,és azt hitték tetves.A 11.gyerekorvos tudta kezelni,illetve jól kezelni a dolgot.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.10. 16:41:19

Most még nem értem rá igazán, de üsd be googléba a
kénes víz címszót,ott van egy két érdekes,pl.a parádi kénes gyógyvíz,amit palackban lehet venni,és nem lehet nagyon drága.Aztán egy hévízi beutaló sem ártana a körzeti orvostól,szerintem van rá lehetőség,hogy ne csak mozgásszervi,hanem,bőrbetegséggel is lehessen menni.Kérdezd meg a dokidat,neki lehet,hogy eszébe sem jut.Vajh,miért nem?

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2010.02.10. 16:45:18

JA! férjem korpás hajára a Nisoral és az Aloe Vera First együttes használata volt jó.A First mindenképen csökkenti a felülfertőződést-a szétkaparással-,és csökkenti a viszketést.(vírus-gomba-baktériumölő)
süti beállítások módosítása