HTML

atopia blog

leírom a betegséggel kapcsolatos tapasztalataimat, megfigyeléseimet és hogy hogyan próbálom enyhíteni az éppen aktuális tüneteket. Örülnék ha mások is megosztanák velem a megfigyeléseiket.

Friss topikok

  • nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: JA! férjem korpás hajára a Nisoral és az Aloe Vera First együttes használata volt jó.A First minde... (2010.02.10. 16:45) Atopiás dermatitis

Linkblog

2009.07. 21. régi feljegyzés 2. atópia , ekcéma, allergia 2.

2010.02.09. 22:00 AtroBeDa

Ismét az atópiásokat érinti ez a bejegyzés. Ezen a nyáron ismét megjelentek a korábban már említett, 2 éve eltűnt foltok. Töprengtem és kicsit utánaolvastam a dolgoknak, mitől lehet, mi a megoldás. Rájöttem, hogy a foltok eltünésének az oka a bőr fertőtlenítése volt- amit a fénykezelésen kaptam meg- és azért jöttek vissza a foltok, mert ezen foltok okozói vagy apró gombák, amelyek a normális bőrön is megtalálhatók- első sorban a fejbőrön- és ezek telepeket hoznak létre az érzékeny bőr felületén, ennek következtében nem tud a bőr ezen helyen lebarnulni. Ennek a gombának a neve Pityriasis versicolor. ezt találtam róla:

" Okozója a pityrosporum ovale nevű gomba, amely gyakorlatilag mindenki bőrén megtalálható, kimutatható. A tünetek kialakulásához egyéni hajlam szükséges. Fiatal emberek betegsége, pubertás előtt – időskorban ritkán fordul elő. Nagy melegben, főként izzadásra hajlamos egyéneknél, túl zsíros krémek vagy szteroidtartalmú kenőcsök alkalmazása után a gomba szaporodásnak indul, kerek telepeket alkotva főként a háton, a nyakon, a mellen. Telepei halvány rózsaszínes-barnás, a bőr szintjéből szinte ki sem emelkedő foltok. Sokszor annyira beleolvadnak a környező bőr színébe, hogy csak a kereső szem fedezi fel őket. Akkor lesz feltűnő a „jelenlétük”, ha napozás, szoláriumozás vagy más behatás következtében a gombatelep elpusztul, lepotyog a bőrről, és a helyén ott marad egy fehér folt. Ezek az apró foltok a széleiknél összeérnek, összefolynak, és egyre látványosabb tüneteket okoznak.
A fehér folt kialakulásának két oka van. Az egyik, hogy maga a telep fényvédőként működik, vagyis alatta nem tud lebarnulni a bőr. A másik, hogy a gombák anyagcseréje elpusztítja azokon a területeken a festéket a bőrben. Ez az oka annak, hogy megfelelő kezelés ellenére is hónapokig megmaradnak a fehér foltok. Ennyi időt vesz igénybe ugyanis az, hogy visszaálljon a normális pigmenttermelés az érintett területeken."

Ezen a nyomon indultam el és bár a képek amiket találtam kis mértékben hasonlítottak ahhoz ami nekem volt vagy inkább ennek a testvéréhez az alba-hoz, kétségbeesetten kerestem a gyógyírt. Kutakodtam és megtaláltam a Nizoral sampont. Tusfördőként használtam, a leírtaknak megfelelően, csak kicsit tovább. Észleltem a foltok halványodását így reménykedtem. Aztán egyszer látom megint erősebb..eszembe jutott hogy csak akkor tekinthető gyógyultnak a bőr, ha a tetejét a foltnak picit megkaparom és az nem hámlik le. Ha lehámlik, még ott a gombatelep. Picit hámlott, tehát a kezelésben elronthattam valamit. Persze! A fejbőr! Ott él a legtöbb ilyen gomba és a fejről korpa mellé társulva hullik a testre, ahol megkapaszkodik a táptalajban. Hajat mostam nizorallal, tüsfürdőnek is használtam és nem kentem magamra testápolót, hanem a fertőtlenítő hatásáról elhíresült propolisos (Aloe vera propolis -forever living product) krémet kentem lefekvés előtt a foltokra (mindre). Egy héttel később mentem először hosszab időre napra és másnap vettem csak észre, hogy folt alig látszik! Nem vehető már észre!! Csak én látom,mert tudom hogy hol kell nézni, de még egy kis nap és elmúlik teljesen, ez biztos!!!!
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://atopia.blog.hu/api/trackback/id/tr221744110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása